Multibook NOWE Słowa na start! kl. 4
- Filtry:
- multibooki
Możesz wykorzystać zasób na zajęciach
1. Mój dom, moi najbliżsi
Ann Patrick, „Posiłek na świeżym powietrzu”
Konstanty Ildefons Gałczyński „Wizyta”
Jan Twardowski, „Nowe patyki i patyczki”
Jak napisać życzenia lub pozdrowienia?
Co wiemy o głoskach, literach i sylabach?
Jak korzystać ze słownika?
Jak się porozumiewamy?
Co wiemy o zdaniach oznajmujących, pytających i rozkazujących?
Francesca Simon, „Koszmarny Karolek i prześwietne święta”
Od akapitu do tekstu. Jak napisać list?
Jaką funkcję pełni rzeczownik i przez co się odmienia?
Julian Tuwim, „Spóźniony słowik”
Paweł Beręsewicz, „Ciumkowe historie, w tym jedna smutna”
Ryszard Przymus, „Nasza Mama jest poetką”
Pisownia wyrazów z „ó” i „u”
2. Szkolne radości, szkolne smutki
Andrew Macara, „Piłkarze”
Joanna Kulmowa, „Marzenia”
Barbara Gawryluk, „Moje Bullerbyn”
Jaką funkcję pełni przymiotnik i przez co się odmienia?
Judy Blume, „Opowieści czwartoklasisty”
Hanna Łochocka, „Książka czeka”
Ludzie książki
Pisownia wielką literą – imiona, nazwiska, tytuły
Cudzysłów i kursywa
Krystyna Wodnicka, „W bibliotece”
Co znajduje się w bibliotece?
Jak sporządzić notatkę?
Jan Twardowski, „W klasie”
Hanna Ożogowska, „Chłopak na opak. Raz, gdy chciałem być szlachetny”
Jan Brzechwa, „Akademia Pana Kleksa”
Jak opisać postać?
Carlo Collodi, „Pinokio”
3. O sobie, o nas
Janusz Korczak, „Król Maciuś Pierwszy”
Jaką funkcję pełni czasownik i przez co się odmienia?
Jak się odmienia czasownik w czasie przeszłym i przyszłym?
Jean-Jacques Sempé, René Goscinny „Mikołajek”
Krystyna Pokorska, „Ewka-Marchewka”
Anna Onichimowska, „Najwyższa góra świata”
Pisownia wyrazów z „rz” i „ż”
Ulf Stark, „Magiczne tenisówki mojego przyjaciela Percy’ego”
Jak opisać przedmiot?
Ewa Szelburg-Zarembina, „Przed pomnikiem Wielkiego Człowieka”
4. Opisać Polskę
Henryk Weyssenhoff, „Wiosna”
Antoni Słonimski, „Polska”
Polska – mój kraj
Józef Wybicki, „Mazurek Dąbrowskiego”
Adam Mickiewicz, „Pan Tadeusz”
Jaką funkcję pełni przysłówek?
Magdalena Grądzka, „Piast Kołodziej”
Magdalena Grądzka, „O Lechu, Czechu i Rusie”
Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy
Magdalena Grądzka, „Jurata, królowa Bałtyku”
Adam Mickiewicz „Pani Twardowska”
Ludzie teatru
Wanda Chotomska, „Legenda o warszawskim Bazyliszku”
Podsumowanie rozdziału 4. – Sprawdź wiedzę i umiejętności
5. Baśniowe krainy
Tomasz Sętowski, „Podróż do nieznanej krainy”
Charles Perrault, „Kopciuszek”
Wanda Chotomska, „Kopciuszek”
Świat baśni
Jaką funkcję pełni spójnik?
Aleksander Puszkin, „Bajka o rybaku i rybce”
Jak napisać opowiadanie?
Oskar Kolberg, „O szewczyku”
Janusz Stanny, „Baśń o królu Dardanelu”
Pisownia wyrazów z „ch” i „h”
6. Co jest w życiu ważne?
Maria Dańkowska, „Nastolatki i bon ton”
Elżbieta Zubrzycka, „Słup soli”
Andrzej Maleszka, „Magiczne drzewo. Pojedynek”
Astrid Lindgren, „Bracia Lwie Serce”
Jak zapisać rozmowę?
Pisownia wielką literą – państwa, regiony, miasta, dzielnice, wsie
Roksana Jędrzejewska-Wróbel, „Praktyczny pan”
Jak rozpoznać orzeczenie i podmiot?
Czym różni się zdanie od równoważnika zdania?
7. Urok i siła marzeń
Vladimir Kush, „Metaforyczna podróż”
Roald Dahl, „Charlie i fabryka czekolady”
Julian Tuwim, „Dyzio marzyciel”
Jak napisać ogłoszenie?
Majka Jeżowska, Jacek Skubikowski, „Marzenia się spełniają”
Krótka historia komiksu
Jak odróżnić zdanie pojedyncze od złożonego?
Przecinek w zdaniu złożonym
Philippe Chappius (Zep), „Titeuf. Prawo boiska”

- Zaktualizowany:
2023-10-13

